Βρέθηκε ο «δίδυμος» πλανήτης της Γης

Επιβεβαιώθηκε από επιστήμονες της NASA η ύπαρξη μίας υπερ-Γης που μπορεί να υποστηρίξει ζωντανούς οργανισμούς, δύο χρόνια αφότου εντόπισαν τον Kepler-22b.

Πρόκειται για έναν πλανήτη - υπερδιπλάσιο σε μέγεθος από τη Γη- που βρίσκεται στο κέντρο της «κατοικήσιμης ζώνης» του άστρου του. Παρά το γεγονός ότι και άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι είναι πολύ πιθανή η ύπαρξη σωμάτων με νερό σε υγρή μορφή, είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο επιβεβαιώνεται, με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου Kepler, το οποίο εντόπισε τον πλανήτη να κινείται τρεις φορές μπροστά από το άστρο του.

Πρόκειται επίσης για το μικρότερο πλανήτη που εντοπίζεται πέρα από το ηλιακό μας σύστημα και σε περιοχή που ευνοεί την ύπαρξη ζωής.

«Εάν η υπερθέρμανση (εξαιτίας των αερίων) του θερμοκηπίου ήταν παρόμοια σε αυτόν τον πλανήτη και εάν το σώμα είχε επιφάνεια, τότε η θερμοκρασία του θα ήταν περίπου 22 βαθμοί Κελσίου, δηλαδή πολύ ευχάριστη για τα δεδομένα της Γης», λέει ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας του Kepler Ουίλιαμ Μπορούκι.

Η ανακάλυψη θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, παρότι θα χρειαστεί περισσότερη μελέτη για να διαπιστωθεί εάν ο Kepler-22b είναι βραχώδης όπως η Γη, αεριώδης όπως ο Ποσειδώνας ή κάτι ενδιάμεσο.

«Δεν γνωρίζουμε τίποτε για τους πλανήτες που το μέγεθός τους είναι μεταξύ της Γης και του Ποσειδώνα γιατί στο δικό μας ηλιακό σύστημα δεν υπάρχουν παραδείγματα τέτοιων πλανητών», λέει η Νάταλι Μπατάλια από το Πανεπιστήμιο του Σαν Χοσέ.

ethnos.gr