Δείτε ένα σουπερνόβα σε απόσταση αναπνοής από τη Γη!

Η έκρηξη του PTF11kly συντελείται αυτή τη στιγμή κοντά στη Γη προσφέροντας θεαματικές εικόνες. Δεν ξέρουμε ακόμη αν τα υπολείμματά του θα είναι εξίσου γοητευτικά με αυτά του Νεφελώματος του Καρκίνου, του υπολείμματος σουπερνόβα που απεικονίζεται στη φωτογραφία. (Credit : NASA/STScI)

Τις επόμενες ημέρες και ιδιαίτερα στις αρχές του Σεπτεμβρίου στρέψτε το τηλεσκόπιό σας προς τον ουρανό. Θα έχετε ίσως τη σπάνια ευκαιρία να παρακολουθήσετε ένα από τα πιο θεαματικά φαινόμενα στο Σύμπαν: την έκρηξη ενός σουπερνόβα.

Ο σουπερνόβα ανιχνεύθηκε από τα τηλεσκόπια στις 24 Αυγούστου σε έναν γαλαξία στον αστερισμό της Μεγάλης Αρκτου, στον ουρανό του Βορείου Ημισφαιρίου. Απέχει μόλις 21 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη και είναι ο κοντινότερος που έχει σημειωθεί από το 1973.

Οι αστρονόμοι θεωρούν ότι τον «συνέλαβαν» στα πρώτα στάδια της έκρηξής του και αναμένουν ότι η λαμπρότητά του θα αυξηθεί στο επόμενο διάστημα φθάνοντας την κορύφωσή της τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου.

Η ανακάλυψη ενός τέτοιου φαινομένου τόσο νωρίς και τόσο κοντά είναι σπάνια και έχει προκαλέσει ενθουσιασμό και αδημονία στους επιστήμονες, οι οποίοι το έχουν ήδη αποκαλέσει «σουπερνόβα μιας γενιάς».

Οι αστρονόμοι του αμερικανικού Εθνικού Εργαστηρίου Λόρενς Μπέρκλεϊ και του Πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ που έκαναν την ανακάλυψη προβλέπουν ότι ο PTF11kly, όπως ονομάστηκε. θα αποτελέσει έναν από τους σουπερνόβα που θα μελετηθούν περισσότερο στην Ιστορία, προσφέροντας σημαντικές γνώσεις και συμβάλλοντας μεταξύ άλλων στην καλύτερη κατανόηση της επέκτασης του Σύμπαντος και της μυστηριώδους σκοτεινής ύλης.

Ηδη, όπως αναφέρεται, στην επιστημονική κοινότητα επικρατεί αναβρασμός με τους τους ειδικούς να προσπαθούν να παρακολουθήσουν το φαινόμενο με όσο το δυνατόν περισσότερα τηλεσκόπια, συμεριλαμβανομένου του Hubble. Ο PTF11kly δεν θα είναι ορατός με γυμνό μάτι, δεν αποκλείεται όμως να μπορέσετε να πάρετε μια γεύση του με ένα καλό ερασιτεχνικό τηλεσκόπιο.

Πηγή: www.tovima.gr