Βρέθηκε η Χαμένη Ατλαντίδα;

Τη θέση όπου βρισκόταν η θρυλική Ατλαντίδα, η οποία υπήρξε και αυτή «θύμα» ενός τσουνάμι, υποστηρίζει ότι εντόπισε ομάδα Αμερικανών ερευνητών. Την ανακάλυψή της παρουσιάζει σήμερα σε τηλεοπτικό δίκτυο στις ΗΠΑ.

«Αυτή είναι η δύναμη των τσουνάμι», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Richard Freund από το πανεπιστήμιο του Hartford, αναφερόμενος στην ερμηνεία ότι η Ατλαντίδα χάθηκε κάτω από ένα τεράστιο παλιρροϊκό κύμα.

«Είναι πολύ δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ένα τέτοιο κύμα μπορεί να 'σαρώσει' ακόμα και σχεδόν 100 χιλιόμετρα ενδοχώρας. Για ένα τέτοιο φαινόμενο μιλάμε», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters.

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε μια δορυφορική φωτογραφία μιας βυθισμένη πόλης για να λύσει το αρχαίο μυστήριο. Η πρωτοτυπία των ερευνητών είναι ότι δεν έψαξαν τη χαμένη πόλη στη θάλασσα.

Η μελέτη της φωτογραφίας οδήγησε την ομάδα στην πόλη Cadiz της νοτιοδυτικής Ισπανίας. Εκεί πιστεύουν οι ερευνητές ότι κρύβεται, θαμμένη στους απέραντους βάλτους, η χαμένη Ατλαντίδα.

Αρχαιολόγοι και γεωλόγοι ερευνούσαν για δύο χρόνια τη βαλτώδη περιοχή, χρησιμοποιώντας ραντάρ υπεδάφους, ψηφιακούς χάρτες και τεχνολογία υποβρύχιων συστημάτων.

Την πεποίθηση των ερευνητών ότι βρήκαν την Ατλαντίδα ενισχύουν τα αρχαιολογικά ευρήματα οικισμών στην κεντρική Ισπανία. Εκεί πιστεύουν ότι μεταφέρθηκαν για να κατοικήσουν οι κάτοικοι της Ατλαντίδας, μετά την καταστροφή από το γιγαντιαίο τσουνάμι.

«Η ανακάλυψή μας έχει μια επιφάνεια αξιοπιστίας, ειδικά για την αρχαιολογία», υποστηρίζει ο Freund.

Το επόμενο βήμα για τους ερευνητές είναι να ξεκινήσουν ανασκαφές στην περιοχή των βάλτων, καθώς και στην κεντρική Ισπανία, όπου βρίσκονται οι οικισμοί πιθανώς των κατοίκων της Ατλαντίδας που σώθηκαν. Οι γεωλογικές μελέτες και η χρονολόγηση των αντικειμένων θα δώσουν μια πιο ολοκληρωμένη οπτική στη φιλόδοξη επίλυση του μυστηρίου.

newsbomb.gr