Οι δεινόσαυροι επέζησαν και μετά την μαζική καταστροφή

Την βεβαιότητα ότι δεινόσαυροι επέζησαν μετά από την πτώση μετεωρίτη στη Γη, εκφράζουν επιστήμονες. Σύμφωνα με τη θεωρία τους οι δεινόσαυροι, έζησαν τουλάχιστον 700.000 (!) χρόνια περισσότερο από ό,τι πίστευαν μέχρι σήμερα όπως προκύπτει από τη μελέτη ενός απολιθωμένου οστού δεινοσαύρου που εντοπίστηκε στο Νέο Μεξικό.

Η κρατούσα άποψη για την εξαφάνισή τους, ήταν αυτή που ανέφερε ότι οι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν πριν από 65,5-66 εκατομμύρια χρόνια, όταν ένας τεράστιος μετεωρίτης έπεσε στη Γη. Η σκόνη που δημιουργήθηκε από τη σύγκρουση σκέπασε για μεγάλο διάστημα το φως του Ήλιου, με αποτέλεσμα να προκληθούν ακραία κλιματικά φαινόμενα. Κάθε ίχνος βλάστησης εξαφανίστηκε και οι δεινόσαυροι πέθαναν.

Αν δεχτούμε όμως την νέα θεωρία των παλαιοντολόγων, τότε το σενάριο αυτό εμφανίζει μεγάλες αδυναμίες! Η ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτας στον Καναδά, με τη βοήθεια μιας νέας μεθόδου χρονολόγησης, κατάφερε να προσδιορίσει την ηλικία ενός απολιθωμένου οστού που ανήκε σε έναν φυτοφάγο δεινόσαυρο, τον αδρόσαυρο, καθώς και το τι έτρωγε το τεράστιο αυτό ον.

Η ανάλυση έδειξε ότι η ηλικία του ήταν μόλις 64,8 εκατομμύρια έτη, δηλαδή ο συγκεκριμένος δεινόσαυρος έζησε τουλάχιστον 700.000 χρόνια μετά τη μαζική εξαφάνιση. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης δρα Λάρι Χίμαν, είναι πιθανό ότι μετά τη μαζική εξαφάνιση συνέχισε να υπάρχει βλάστηση σε κάποιες περιοχές, με αποτέλεσμα ορισμένα είδη δεινοσαύρων να είναι σε θέση να επιβιώσουν.

Πηγή: pyles.tv