Ενδείξεις για «αρχαίες» λίμνες στον Άρη

Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση ότι νερά φαίνεται να κυλάνε τα καλοκαίρια στον 'Αρη, αρχαίες λίμνες που διήρκεσαν για μεγάλο χρονικό διάστημα, συνεπώς μπορεί να είχαν φιλοξενήσει μικροβιακή ζωή πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, ανακάλυψε με τα επιστημονικά όργανά του το ρόβερ "Curiosity" της αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) στον 'Αρη.
Τα νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι κάποτε υπήρχαν ουκ ολίγα τρεχούμενα νερά στον «κόκκινο» πλανήτη.

Οι παρατηρήσεις του "Curiosity" στον μεγάλο αρειανό κρατήρα Γκέιλ, όπου από τον Αύγουστο του 2012 συνεχίζει να περιφέρεται κάνοντας μελέτες, αποκαλύπτουν ότι κάποτε (πιθανώς πριν από 3,8 έως 3,3 δισεκατομμύρια χρόνια) υπήρχε εκεί μια μεγάλη λίμνη άγνωστου βάθους, η οποία κράτησε το νερό της για χιλιάδες ή και εκατομμύρια χρόνια.

Οι λίμνες αυτού του είδους φαίνεται περιοδικά να ξεραίνονταν και μετά να ξαναγέμιζαν με νερό. Ακόμα και όταν ο κύκλος αυτός σταματούσε οριστικά, στο υπέδαφος θα έμεναν αποθέματα νερού για ακόμη περισσότερο χρόνο. Όλα αυτά, όπως δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμονας γεωλόγος Τζον Γκρότσινγκερ του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech), ενισχύουν τις πιθανότητες να είχε κάποτε αναπτυχθεί ζωή στον 'Αρη, χάρη στο υγρό περιβάλλον του, το οποίο πιθανώς διατηρήθηκε για εκατομμύρια χρόνια.

Παραμένει μυστήριο πώς ο 'Αρης διατήρησε νερά στην επιφάνειά του, καθώς πολύ νωρίς έχασε το προστατευτικό μαγνητικό πεδίο και την ατμόσφαιρά του. Ίσως, σε αντιστάθμισμα, να υπήρχαν «αέρια του θερμοκηπίου», που βοήθησαν το νερό να διατηρηθεί.

Τα νέα στοιχεία για το υγρό παρελθόν του 'Αρη παρουσιάσθηκαν σε σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science" και βασίσθηκαν σε ανάλυση των ιζημάτων στον πυθμένα του κρατήρα, καθώς και σε φωτογραφίες.

Πηγή: iefimerida.gr